Από την πρώτη στιγμή που θα ασχοληθείτε με το ίντερνετ, ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα πριν να κατασκευάσετε μια ιστοσελίδα είναι το θέμα της. Δεν είναι πρόβλημα η αγορά, η αγορά υπάρχει και είναι δεδομένη, απλά το θέμα της ιστοσελίδας ή ο τρόπος προσέγγισης είναι αμφιλεγόμενος. Πολλά λάθη συμβαίνουν σε αυτόν τον τομέα και πάρα πολύς χρόνος δαπανάτε σχετικά με την λάθος έρευνα και τους λάθους τίτλους των ιστοσελίδων και των blog. Το θέμα της πραγμάτευσης μας είναι πώς να κάνετε σωστή αναζήτηση αγοράς στόχου στο ίντερνετ και να επιλέξετε το σωστό θέμα για το blog σας για να μπορέσετε να βγάλετε λεφτά από το ίντερνετ.

Επιλογή κατάλληλου θέματος για ένα site

Η διαδικασία επιλογής θέματος για το site σας είναι παρόμοια με το να επιλέξετε αγορά στόχο για την επιχείρηση σας ή αλλιώς market niche. Για το ποιο θέμα θα επιλέξετε να γράψετε τα πρώτα σας άρθρα, θα επηρεάσει καθοριστικά το μελλοντικό σας κοινό και την αγορά στόχο σας. Στο σημερινό ανταγωνιστικό τοπίο του παγκόσμιου ηλεκτρονικού εμπορίου, το περιεχόμενο είναι η κινητήριος δύναμη πίσω από την επισκεψιμότητα και τις ηλεκτρονικές αγοραστικές αποφάσεις, οπότε η επιλογή θέματος είναι μια μεγάλη πρόκληση.

Για να επιλέξετε ποιο θέμα και ποια αγορά στόχος είναι η κατάλληλη για εσάς, φροντίστε ώστε να μην μπλεχτείτε σε μία πολύπλοκη κατάσταση όπου μέσα από απίστευτες αναλύσεις λέξεων κλειδιών, ανάλυση αγοράς και άλλους αστάθμητους παράγοντες θα πέσετε στην παγίδα της ανάλυσης παράλυσης και δεν θα μπορείτε εν τέλει να πάρετε μία σωστή απόφαση. Πιο πολλά δεδομένα απλώς δημιουργούν μια μεγαλύτερη σύγχυση. Πολλές φορές να γνωρίζετε λιγότερα είναι καλό πράγμα γιατί σας δίνει το πλεονέκτημα το προβαδίσματος. Έτσι μπορείτε να πάτε άνετα στο επόμενο βήμα.

Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό σε νέους επιχειρηματίες των site καθώς και σε αναλυτικές προσωπικότητες. Καθώς το να προσπαθήσει ένας καινούριος να μάθει και να αφομοιώσει τόσα πολλά νέα πράγματα για το ίντερνετ μάρκετινγκ και για το πως θα βγάλει χρήματα από το ίντερνετ σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα είναι πολύ δύσκολο μια και η διαδικασία μπορεί να κρατήσει και μήνες. Θα καθυστερήσει λοιπόν το να ξεκινήσει και θα χάσει έτσι πολύτιμο χρόνο και εμπειρία.

Το σημαντικότερο ίσως που χρειάζεται να μάθετε πριν ξεκινήσετε ένα θέμα είναι το πως θα βρίσκετε τέτοια θέματα ή αγορές που σας ενδιαφέρουν. Δεν λέω ότι θα πρέπει να βαδίσετε στα τυφλά και να εφαρμόσετε το πίστευε και μην ερεύνα, αλλά θα πιστεύετε ενώ θα ερευνάτε παράλληλα.

Αναζήτηση αγοράς στόχου

Υπάρχουν πάρα πολλές ευκαιρίες για αναζήτηση αγοράς στόχου και εύρεσης της. Κάθε μέρα καινούριες ανάγκες δημιουργούνται και χιλιάδες άνθρωποι αναζητάνε στην Google τρόπους για να καλύψουνε αυτές τις ανάγκες. Τώρα κάλλιστα θα μπορούσατε να μου πείτε μακάρι να είμαστε η Google για να ξέραμε επακριβώς τι θέλουνε οι άνθρωποι και ποιες είναι οι πιο δημοφιλής αναζητήσεις στο ίντερνετ γενικότερα.

Δυστυχώς όμως δεν είστε η Google και γι αυτό θα πρέπει να βρείτε άλλους τρόπους αναζήτησης ηλεκτρονικών αγορών στόχων. Μερικές από αυτές τις ευκαιρίες αναζήτησης πιθανών αγορών στόχων είναι οι εξής:

1. Τάση της εποχής. Δείτε ποια είναι γενικότερα η τάση της εποχής στα μη ηλεκτρονικά μέσα, τύπος, περιοδικά, τηλεόραση, διαφημιστικές επιγραφές, περιοδικά κτλ.

2. Αναζήτηση αγοράς στόχου των πιο δημοφιλών θεμάτων σε φόρουμ και ηλεκτρονικές κοινότητες. Ναι, τα ηλεκτρονικά φόρουμ όπως το Warrior Forum είναι παράγοντες αναζήτησης και εύρεσης πιθανών αγορών στόχων, μια και τα πιο δημοφιλή θέματα συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον των χρηστών και έχουν τις πιο πολλές αποστολές και απαντήσεις.

3. Google keyword tool. Το Google’s keyword tool είναι ένα δωρεάν εργαλείο και θα σας δώσει πλούσια δεδομένα από την εταιρεία Google. Τα δεδομένα αυτά περιλαμβάνουν μηνιαίες αναζητήσεις σε λέξεις κλειδιά τοπικά και διεθνώς. Επίσης περιέχει πάρα πολλά δεδομένα για το τι αναζητιέται περισσότερο σήμερα στο ίντερνετ. Αξίζει τον κόπο να δοκιμάσετε το εργαλείο της Google. Είναι πάρα πολύ σημαντικό να ξεκινήσετε με αυτό το εργαλείο και μετά να κάνετε οποιαδήποτε άλλη κίνηση. Πολύ πιθανό να σας βοηθήσει, πολύ πιθανό να σας μπερδέψει περισσότερο. Άμα όμως μάθετε να το χρησιμοποιείτε σωστά, τότε η δύναμή του είναι τεράστια στο να ανακαλύψετε νέες αγορές στόχους.

4. Ευκαιρίες στα κοινωνικά μέσα. Μια καλή ιδέα είναι να ανιχνεύσετε ποίες σελίδες έχουνε τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα, συγκεντρώνουν τα πιο πολλά like, τους πιο πολλούς οπαδούς κτλ. Δημιουργήστε αμέσως ένα δοκιμαστικό blog για την αγορά στόχο.

Αμέσως μόλις βρείτε την αγορά στόχο, τα επόμενα βήματα είναι καθοριστικά:

1. Πρώτον θα πρέπει να κάνετε ένα καταιγισμό ιδεών (brainstorming) για να καθορίσετε με ποίες λύσεις θα καλύψετε τη βασική αυτή ανάγκη και μετά να βρείτε ποιο επιχειρηματικό μοντέλο blog μπορεί να εφαρμοστεί.

2. Να δημιουργήσετε αμέσως ένα ανάλογο blog, να το βγάλετε στον αέρα και να ξεκινήσετε τη διαδικασία μάρκετινγκ.

3. Να τεστάρετε την αγορά στόχο.

Αυτά είναι τα 3 βασικά βήματα εντελώς αναφορικά και στα οποία θα πρέπει να εστιαστείτε. Βέβαια όλα αυτά έγιναν αυτόματα χωρίς ιδιαίτερη ανάλυση του ανταγωνισμού, της βιομηχανίας και της συγκεκριμένης αγοράς στόχου μόνο και μόνο για να σας επισημάνω ότι στο ίντερνετ τα εμπόδια εισόδου είναι μηδενικά.

Επειδή είναι τόσο εύκολο, απλό και οικονομικό να ξεκινήσει κάποιος ένα blog, το πιο αξιόπιστο για να δείτε άμα μια ιδέα ή μια αγορά στόχος είναι πιασάρικη είναι να την τεστάρετε. Πολλές φορές η δράση υπερπηδάει την αναμονή ή την ανάλυση. Και μόνο μέσω της δράσης μπορείτε να πετύχετε οτιδήποτε στις επιχειρήσεις, στη ζωή και στα blog.

Λέξεις αναζήτησης αγοράς στόχου

Οι λέξεις κλειδιά ή λέξεις αναζήτησης αν και είναι πολύ σημαντικές, είναι πολύ δύσκολο σε τελική ανάλυση να αποτελέσουν βαρόμετρο για να σας κάνουν να διαλέξετε ένα θέμα. Πρώτον, γιατί ακόμα και να αποφασίσετε ποιες λέξεις κλειδιά σας ενδιαφέρουν, είναι πολύ δύσκολο λόγω του διεθνή ανταγωνισμού να φιγουράρετε πρώτοι με αυτές τις λέξεις κλειδιά.

Επίσης οι λέξεις κλειδιά δεν μπορούν να καθορίσουν όλη τη σελίδα σας. Ιδίως εάν η σελίδα σας είναι τεράστια. Κατά λάθος πάλι, πολλές σελίδες ασχέτων δημιουργούν λέξεις κλειδιά χωρίς αυτοί που τις έφτιαξαν να το γνωρίζουν.

Δεν είναι λοιπόν τελείως αξιόπιστο το εργαλείο της Google για τις λέξεις κλειδιά. Το Google Keyword Tool δηλαδή ενδεχομένως να περιέχει και πολλά ίχνη θορύβου. Όμως είναι αρκετά χρήσιμο όταν θέλουμε να διακρίνουμε το μέγεθος και συνάμα τη βιωσιμότητα της αγοράς στόχου μας.

Προσωπικά αν και είμαι άνθρωπος των αριθμών ποτέ δεν τα πήγα καλά με τέτοιου είδους εργαλεία μια και μου ήταν δύσκολο να δω την απτή χρησιμότητά τους. Παρόλαυτά κατάφερα να επιτύχω στο ηλεκτρονικό επιχειρείv. Άρα αν και εσείς έχετε παρόμοιο πρόβλημα, μην ανησυχείτε, δεν σημαίνει ότι δεν θα τα καταφέρετε!

Το βασικό εργαλείο ηλεκτρονικής έρευνας

Το αγαπημένο μου εργαλείο ηλεκτρονικής έρευνας για θέματα γύρω από νέες αγοράς ή blog δεν είναι άλλο από οι ίδιοι οι άνθρωποι. Άλλωστε οι άνθρωποι είναι που δημιουργούν την κίνηση στο ίντερνετ. Οι άνθρωποι είναι αυτοί που δημιουργούν τα στατιστικά, τις ανάγκες και εν τέλει τις πηγές εισοδήματος στο διαδίκτυο. Πηγαίνετε και βρείτε που συχνάζουν οι περισσότεροι άνθρωποι στο ίντερνετ και ρωτήστε τους σχετικά με τα ενδιαφέροντά τους, μόνο τότε θα ανακαλύψετε τι θέλουν πραγματικά και πως θα μπορέσετε να τους εξυπηρετήσετε.

Τέχνη και επιστήμη η αναζήτηση αγοράς στόχου

Πιθανώς αυτό το θέμα να μην εξαντλείτε με ένα άρθρο, αλλά είναι τόσο μεγάλο που θα πρέπει μόνοι σας να φροντίσετε να βρείτε τρόπους εύρεσης νέων αγορών στόχων. Αυτό που πρέπει να κοιτάξετε και να παρατηρήσετε στο ίντερνετ είναι συμπεριφορές, επιθυμίες, στόχοι, κίνητρα και ενδιαφέροντα των υποψήφιων πελατών σας. Μην ξεχνάτε η αναζήτηση αγοράς στόχου δεν είναι είναι άλυτο μυστήριο, απλά είναι τέχνη και επιστήμη μαζί, όπως είναι και το SEO που θα δούμε παρακάτω.