Τον τελευταίο καιρό έχει ξεκινήσει μεγάλη συζήτηση για το ρόλο του marketing κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Υπάρχουν φωνές και επιχειρήσεις που συνεχίζουν κανονικά και άλλες που έχουν σταματήσει τα πάντα. Παρόλα αυτά, όπως συμβαίνει συνήθως η σωστή πρακτική βρίσκεται κάπου στη μέση. Δηλαδή, οι δουλειές δεν έχουν σταματήσει για όλους και όπου υπάρχει κρίση υπάρχουν κι ευκαιρίες.
 

Τα δεδομένα της στιγμής είναι τα εξής

 
Υπάρχει παγκόσμια ύφεση η οποία θα οδηγήσει σε ανεργία και η διάρκεια όλων αυτών προβλέπεται να είναι έως 18 μήνες. Εν τω μεταξύ, η κίνηση στα social media έχει διπλασιαστεί, οι χρήστες αυξήθηκαν και επιχειρήσεις όπως η Amazon κυριολεκτικά σφυροκοπούνται, δημιουργώντας μια μεγάλη ευκαιρία για τις ψηφιακές επιχειρήσεις. Άρα τι κάνουμε; Αναμφίβολα, το ενδιαφέρον όλως μας είναι στραμμένο στον ιό Covid-19, αλλά και στην επόμενη ημέρα της πανδημίας.
 

Σε πρώτη φάση

 
Αναπροσαρμόζουμε τη στρατηγική μας, πάμε με το ρεύμα. Δίνουμε περιεχόμενο που μπορεί να φανεί χρήσιμο στους πελάτες μας όπως χρηστικές συμβουλές και ιδέες για το τι μπορούν να κάνουν τις μέρες της καραντίνας. Είναι μια περίοδος που οι χρήστες έχουν πολύ περισσότερο ελεύθερο χρόνο και θα εκτιμήσουν περισσότερο το ποιοτικό περιεχόμενο από την πλευρά σας. Οι άνθρωποι έχουν ερωτήματα που αφορούν το μέλλον τους, τη ζωή τους, τα οικονομικά τους, την καθημερινότητά τους, έχουν στρες… Προσπαθήστε να τους παρέχετε ηρεμία και σιγουριά. Επιταχύνετε καινοτομίες, αλλαγές είτε επιχειρηματικά σχέδια που είχατε αφήσει πίσω λόγω περιορισμένου χρόνου. Τώρα είναι η ώρα να οργανώσετε καλύτερα την επιχείρηση και τις ιδέες σας και να ετοιμαστείτε για την επόμενη ημέρα.
 

Σε δεύτερη φάση

 
Στα επόμενα χρόνια αλλαγές θα έχουν παγιωθεί. Η ηλεκτρονική καθημερινότητα θα αποτελεί πλέον κανόνα. Ο κάθε κλάδος θα πρέπει να βρει τρόπους να αναδιοργανωθεί ώστε να δουλέψει με τους νέους κανόνες της αγοράς. Αυτό σημαίνει ότι κάθε επιχείρηση θα πρέπει να δει τι αλλάζει στη ζωή των πελατών της και να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. Σκεφτείτε το εξής: σε πολλές κρίσεις οι προβλέψεις για την μετά την κρίση εποχή είναι εξαιρετικά δύσκολες. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, είναι αρκετά εύκολες. Θα επιστρέψουμε στην κανονικότητα!
 

Σε τρίτη φάση

 
Αναμφισβήτητα οι αλλαγές που έφερε και φέρνει η πανδημία θα παραμείνουν και μετά την επιστροφή στην κανονικότητα. Για παράδειγμα, αρκετοί θα συνεχίσουν να δουλεύουν από απόσταση, οι ηλεκτρονικές αγορές θα διατηρηθούν, πολλά meeting θα συνεχίσουν να γίνονται από μακριά. Όσοι καταφέρουν να κερδίσουν την εμπιστοσύνη του κοινού στη δύσκολη περίοδο, θα την διατηρήσουν και μετά από αυτή και για αυτό είναι σημαντικό να γίνουν τώρα σωστές κινήσεις. Είναι μία δύσκολη περίοδος για όλους. Όμως το δίλημμα «ανθρώπινες ζωές» ή «οικονομία» ουσιαστικά είναι ψευδοδίλημμα. Οι άνθρωποι χτίζουν τις οικονομίες και αυτοί θα συνεχίσουν να το κάνουν εφ’ όσον επιβιώνουν.
 

Υστερόγραφο

 
Αν η επιχείρησή σας ανήκει σε μία από τις παρακάτω κατηγορίες (εστίαση, λιανικό εμπόριο είτε παραδόσεις κατ’ οίκον) τότε μπορούμε να συνεργαστούμε. Το ΕΣΠΑ διαθέτει όλα τα εργαλεία χρηματοδότησης για να ψηφιοποιήσετε την επιχείρηση σας.