SOCIAL MEDIA

STRATEGY

SOCIAL MEDIA STRATEGY

Η στρατηγική της κοινότητας σας στα social media είναι ο τρόπος με τον οποίο η εταιρία σας αλληλεπιδρά διαδικτυακά με το κοινό της σε όλα τα κοινωνικά δίκτυα και πλατφόρμες. Χρειάζεται προσεκτική διαχείριση, καθώς μπορεί να καθορίσει τη βάση των πελατών σας και τη φήμη σας.

Για να κατανοήσετε τη δύναμη της διαχείρισης στα social media, σκεφτείτε όλες εκείνες τις φορές που σχολιάσατε ένα άρθρο μιας εταιρίας ή της στείλατε email με παρατηρήσεις ή ακόμα και μηνύματα στο messenger. Η αλληλεπίδρασή τους μαζί σας είναι πιθανόν αυτό που θυμάστε περισσότερο.

Οι 5 προϋποθέσεις της τεχνικής SMART

Ο στόχος μας είναι συγκεκριμένος; Όσο πιο συγκεκριμένη μπορεί να είναι η καταγραφή ενός στόχου, τόσο πιο εύκολο θα είναι να δούμε ξεκάθαρα τι είναι αυτό που προσπαθούμε να επιτύχουμε. Ένας στόχος που είναι συγκεκριμένος μας βοηθά να γνωρίζουμε πάνω σε τι ακριβώς εργαζόμαστε, εξοικονομώντας έτσι χρόνο και προσπάθεια ενώ ταυτόχρονα θα πλησιάζουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Για παράδειγμα να αυξήσουμε τους followers στο Twitter κατά 10%.

Πώς θα μετρήσουμε την επιτυχία μας; Πρέπει να μπορούμε να μετρήσουμε συγκεκριμένα την πρόοδο μας και να δούμε αν οι προσπάθειες μας λειτουργούν ή όχι. Οι βασικοί δείκτες απόδοσης δηλαδή οι ποσοτικές μετρήσεις θα μας βοηθήσουν να έρθουμε πιο κοντά στην επίτευξη ενός στόχου. Για παράδειγμα αύξηση κατά 20% από το περασμένο μήνα στις αλληλεπιδράσεις των followers στα story στο Instagram.

Ο στόχος μας μπορεί να επιτευχθεί; Σε αυτό το σημείο αναφερόμαστε στο κατά πόσο είναι δυνατόν να επιτευχθεί ένας στόχος μας. Πρέπει να αναρωτηθούμε εάν διαθέτουμε τα απαραίτητα μέσα και τις δεξιότητες για να τον επιτύχουμε αλλά και αν είναι μέσα σε πραγματοποιήσιμα λογικά πλαίσια. Για παράδειγμα μπορoύμε να διπλασιάσουμε ρεαλιστικά τον αριθμό των followers μας στο Facebook σε μία βδομάδα;

Είναι ο στόχος σχετικός με τους επιχειρηματικούς μας στόχους; Η συνάφεια αναφέρεται στην ευθυγράμμιση των social media στόχων με τους ευρύτερους επιχειρηματικούς στόχους της εταιρείας μας. Για παράδειγμα αυτός ο στόχος υποστηρίζει τους στόχους, το όραμα ή τις αξίες της εταιρείας μας;

Μέσα σε πόσο χρόνο μπορούμε να επιτύχουμε το στόχο μας; Δίνουμε στον στόχο μας προθεσμία. Ένας στόχος SMART πρέπει να έχει ένα ξεκάθαρο χρόνο έναρξης και μία σαφή ημερομηνία λήξης. Η παροχή χρονικών περιορισμών δημιουργεί την αίσθηση του επείγοντος , πιέζοντας μας θετικά προς την επίτευξη του στόχου. Με ένα ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα ερχόμαστε ένα βήμα πιο κοντά στη επιτυχία. Για παράδειγμα να διπλασιάσουμε τους αριθμούς των like στο Instagram μέσα στους επόμενους τρεις μήνες.

Στρατηγική υλοποίησης

Σήμερα ένα από τα σημαντικότερα βήματα σε κάθε social media plan είναι να καθορίσουμε τους στόχους του πλάνου μας, διότι έτσι αυξάνεται η πιθανότητα επιτυχίας του. Οι σαφείς στόχοι όχι μόνο θα προωθήσουν την στρατηγική μας προς τα εμπρός αλλά θα χρησιμεύουν επίσης ως προκαθορισμένες μετρήσεις όσον αφορά τη μέτρηση προόδου μας. Δείτε στο infographic τη σωστή διαδικασία.

Στρατηγική υλοποίησης

Σήμερα ένα από τα σημαντικότερα βήματα σε κάθε social media plan είναι να καθορίσουμε τους στόχους του πλάνου μας, διότι έτσι αυξάνεται η πιθανότητα επιτυχίας του. Οι σαφείς στόχοι όχι μόνο θα προωθήσουν την στρατηγική μας προς τα εμπρός αλλά θα χρησιμεύουν επίσης ως προκαθορισμένες μετρήσεις όσον αφορά τη μέτρηση προόδου μας.