Οι περισσότεροι έχουμε ακούσει σχετικά για τις μηχανές αναζήτησης και ότι είναι πολύ σημαντικό κάποια ιστοσελίδα να βρίσκεται πρώτη ή στις πρώτες θέσεις των μηχανών αναζήτησης ούτως ώστε να αποκομίζει τα περισσότερα οφέλη από την δωρεάν οργανική κίνηση που προσφέρουν αυτές. Οι τεχνικές που βελτιστοποιούν τη θέση της σελίδα σας στις μηχανές αναζήτησης ονομάζονται Search Engine Optimization ή απλώς ονομάζονται με το ακρωνύμιο SEO.

Κάθε ιστοσελίδα στο ίντερνετ έχει και κάποιες πληροφορίες. Αυτές οι πληροφορίες είναι χρήσιμες για τον τελικό χρήστη. Οι μηχανές αναζήτησης αποτελούνται από πανίσχυρους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, από συστάδες επεξεργαστών οι οποίοι ανατρέχουν όλες τις πληροφορίες στο ίντερνετ και αξιολογούν το περιεχόμενο όλων των ιστοσελίδων παγκοσμίως.

Έτσι με το που γράφετε στη μηχανή αναζήτησης μια λέξη ή φράση, οι μηχανές αναζήτησης που ήδη έχουν βρει, αξιολογήσει, ταξινομήσει και αποθηκεύσει τις πληροφορίες από πριν, σας επιστρέφουν τις πιο σχετικές πληροφορίες για αυτήν τη λέξη ή φράση.

Η αξιολόγηση βασίζετε σε έναν πολυπαραγοντικό αλγόριθμο ο οποίος ευθύνεται αποκλειστικά και μόνο για τα αποτελέσματα αναζήτησης. Η πιο γνωστή μηχανή αναζήτησης σε όλους σας είναι η Google. Στα ελληνικά Google σημαίνει ανακατωσούρας ή αναδευτήρας γιατί απλώς αναδεύει η Google με την τεράστια αλγοριθμική της κουτάλα το διαδίκτυο και εκμαιεύει τα αποτελέσματα.

Οι μόνες μηχανές αναζήτησης που έχουν παραμείνει σήμερα είναι η Google και η Bing της Microsoft, μετά τη συγχώνευσή της με τη Yahoo, η οποία Yahoo πλέον δεν είναι μηχανή αναζήτησης αλλά Κατάλογος Επιχειρήσεων. Δεν θα ασχοληθούμε ιδιαίτερα με την Bing ή με κάποια άλλη μηχανή αναζήτησης, παρά μόνο με την Google, μιας και είναι πλέον μονοπώλιο.

 

Πως δουλεύει η Google

Ήρθε η ώρα να ανακαλύψετε έναν καινούριο κόσμο, αποστειρωμένο από την πραγματικότητα σε ένα βαθμό, αλλά τεράστιο, τον κόσμο της Google και του Webmaster Central Blog.

Τα τέσσερα στάδια λειτουργίας της google είναι:

1. Ανακαλύπτω – Discovering.

2. Σκανάρω – Crawling.

3. Αρχειοθετώ – Indexing.

4. Ταξινομώ και εξυπηρετώ – Ranking and serving.

Οι μηχανές αναζήτησης και συγκεκριμένα η Google είναι ο από τους πιο αποδοτικούς τρόπους για να αποκτήσετε ποιοτικό και στοχευμένο traffic από την αγορά στόχο για το site σας. Η αγορά στόχος σας προσδιορίζεται από τις λέξεις κλειδιά ή keywords για τις οποίες ανταγωνίζεται το site σας στην αγορά σας. Η έρευνα των λέξεων κλειδιών είναι πολύ σημαντικό πράγμα και θα πρέπει να αντιμετωπίζεται με ευλάβεια.

Η Google κατέχει το 93% της παγκόσμιας αγοράς στις μηχανές αναζήτησης και στο search engine marketing και εξετάζει δύο βασικούς παράγοντες στην κατάταξη του site σας. Τη σχετικότητα του site σας με τις λέξεις κλειδιά και την ποιότητα του site σας.

Συνοπτικά, το search engine marketing λειτουργεί με τον εξής τρόπο: Συνδέετε την σελίδα σας με λέξεις κλειδιά που ανταποκρίνονται στο περιεχόμενο ή τον τίτλο της. Σε περίπτωση που κάποιος χρήστης εισάγει τα συγκεκριμένα keywords στις μηχανές αναζήτησης για να βρει τις επιθυμητές πληροφορίες, τα αποτελέσματα που επιστρέφονται θα συμπεριλαμβάνουν και την δική σας σελίδα.

Για κάθε σελίδα του site οι λέξεις κλειδιά ή keywords που επιλέγονται, θα πρέπει να αντιπροσωπεύουν το περιεχόμενο, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της, καθώς οι μηχανές αναζήτησης αναλύουν το περιεχόμενο της σελίδας και εντοπίζουν τα keywords που σχετίζονται με το περιεχόμενο και σε τι βαθμό.

 

Αποτελέσματα αναζήτησης

Η κατάταξη των ιστοσελίδων αρχειοθετείτε αλγοριθμικά με βάση τη σχετικότητα, ταιριάζει η σελίδα στα κριτήρια αναζήτησης, γεωγραφική θέση, προσωποποιημένα αποτελέσματα ιστορικό αλλά και τη σημαντικότητα π.χ. Pagerank.

Περισσότερα μπορείτε να δείτε στο ιστορικό της google, σε τεχνικές όπως το pigeonrank, στο στατιστικό εργαλείο google analytics που σας δείχνει τις κύριες πηγές επισκεψιμότητας της σελίδας σας, στα εργαλεία Trends, Reader, Alerts και τέλος στο εργαλείο Website Optimizer που σας βοηθάει να κάνετε διάφορα τεστ στο περιεχόμενό σας για να αυξήσετε τα ποσοστά μετατροπής και της ικανοποίησης των πελατών σας.

Ο αλγόριθμος της Google έχει διαχρονικά αποδειχθεί ο βιωσιμότερος και ο καλύτερος συγκριτικά με τις υπόλοιπες εταιρείες. Βασίζεται πάνω στον αριθμό των επιστρεφόμενων συνδέσμων (back links). Ο επιστρεφόμενος σύνδεσμος είναι ένας σύνδεσμος από ένα τρίτο φίλιο ιστολόγιο που δείχνει σε κάποια σελίδα στο blog μας. Για να μας προτείνει κάποιος σημαίνει ότι έχουμε σημαντικές πληροφορίες στη σελίδα μας άρα είμαστε μια σελίδα αυθεντίας ή authority page.

Πιο αναλυτικά για όσους είστε πιο νέοι στο ίντερνετ και στο SEO, σίγουρα δεν θα έχετε ασχοληθεί ακόμα με το θέμα PageRank και για συντομία PR. Μπορεί να έχετε ακούσει για αυτό και να το έχετε προσπεράσει, όμως είναι πολύ σημαντικό το PageRank για την κατάταξη του site σας στην Google και αποτελεί τη ραχοκοκαλιά του αλγορίθμου της Google. Για τον υπολογισμό και προσδιορισμό του PageRank, η Google χρησιμοποιεί ένα πολύπλοκο αλγόριθμο με εκατομμύρια μεταβλητές και όρους και ο υπολογισμός του γίνετε με αδιάβλητο αυτοματοποιημένο τρόπο.

Κύρια λογική της όμως στην αξιολόγηση του PageRank είναι τα bakclinks ή τα links. Τα links ή τα backlinks που έχει ένα site προερχόμενα από ένα άλλο site, blog ή social media. Μετράνε και τα backlinks από το Facebook, YouTube και το Twitter.

Συνεπώς οι διασυνδέσεις των ιστοσελίδων και εσωτερικά και εξωτερικά λαμβάνοντα θετικά υπόψη, διότι όσο πιο πολλά links έχει ένα site από ένα άλλο, καθώς και η σπουδαιότητά τους, θεωρούνται πολλές θετικές ψήφοι, άρα η ιστοσελίδα χαρακτηρίζεται σημαντική και σπουδαία.

Εάν δηλαδή ο ψήφοι προς την ιστοσελίδα προέρχονται από σημαντικές ιστοσελίδες μεγάλης σπουδαιότητας, η αξία η οποία προσδίδετε είναι ακόμα μεγαλύτερη. Η κλίμακα διαβάθμισης του Pagerank είναι από 0 έως 10 (PR0 – PR10). Όσο μεγαλύτερο Pagerank προσλαμβάνει μια ιστοσελίδα, τόσο υψηλότερη θέση έχει στην κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης ή Search Engine Result Pages (SERP).

Να τονίσουμε ότι το PageRank αποτελεί έναν παράγοντα από τους πολλούς του αλγορίθμου της Google και από πάρα πολλούς θεωρείτε ως η λυδία λίθος του SEO. Για να είναι φανεροί οι σύνδεσμοι στη Google, θα πρέπει η ίδια να τους βρει και να τους ευρετηριάσει ή να τους κατατάξει. Αυτή η διαδικασία είναι αυτόματη συνήθως και ονομάζεται Indexing.

Δεν είναι όμως πάντα και τόσο αυτόματη, θα μάθουμε παρακάτω γιατί. Σε γενικές γραμμές, η ευρετηρίαση του περιεχόμενου και συγκεκριμένα της σελίδας σας διαρκεί από λίγα λεπτά (τόσος χρόνος απαιτείται για να ολοκληρώσει ένα κύκλο αναζήτησης η Google) έως και μερικές μέρες. Για να ολοκληρωθεί η ευρετηρίαση της σελίδας σας ταχύτερα, αρκεί ένας σύνδεσμος στην εν λόγω σελίδα.