Ένα σημαντικό μέρος του branding είναι η εικόνα που απεικονίζει τον εαυτό σας προς τα έξω (personal branding). Να αναπτύξετε μια συμπαθητική προσωπική μάρκα είναι απαραίτητο για την επιτυχία, είτε online είτε offline. Αν θέλετε να ανέβετε στην κορυφή στον τομέα σας, θα πρέπει πρώτα να είστε σε θέση να πουλήσετε τον εαυτό σας σε πιθανούς πελάτες σας. Θα προτιμούσατε να κάνετε δουλειές με ένα άτομο που χαμογελάει και έρχεται σε σας ως φιλικό ή με κάποιον που σας αγνοεί; Η πρώτη εντύπωση που ένας δυνητικός πελάτης λαμβάνει είναι καθοριστική για εσάς.

Τεχνικές personal branding

Κάντε την πρώτη εντύπωση να μείνει για πάντα για να πετύχετε ένα καλό αποτέλεσμα. Πώς μπορείτε να το πετύχετε αυτό; Παρακάτω είναι μερικές συμβουλές για ένα επιτυχημένο Personal branding (προσωπική εικόνα).

  • Γίνετε ένας εμπειρογνώμονας στον τομέα σας. Γίνετε μια αυθεντία στο αντικείμενό σας.
  • Γίνετε ένας μάγος της επικοινωνίας. Η έρευνα δείχνει ότι η δεξιότητα επικοινωνίας είναι καθοριστικός παράγοντας για την ανοδική κοινωνική και επαγγελματική κινητικότητα. Μπορείτε να ανοίξετε ένα κανάλι επικοινωνίας μέσω των social media, το βίντεο μάρκετινγκ, περιοδικά , microblogging. Πρέπει να είστε παντού!
  • Συντάξτε ένα σχέδιο μάρκετινγκ για τον εαυτό σας σε ετήσια βάση και να το επανεξετάζετε ανά τρίμηνο. Συμπεριλάβετε συγκεκριμένους στόχους, τις στρατηγικές, τα βήματα δράσης και ένα χρονοδιάγραμμα. Το προσωπικό σχέδιο μάρκετινγκ σας στο branding είναι σημαντικό να το έχετε με τους προσωπικούς στόχους σας.
  • Αναπτύξτε μια «ομιλία ασανσέρ» εντός του χρόνου που χρειάζεται ένα ασανσέρ να ταξιδέψει έναν όροφο (περίπου 60 δευτερόλεπτα), η οποία ομιλία να είναι σε θέση να παραδώσει μια σύντομη περιγραφή του τι κάνετε, πώς θα το κάνετε με διαφορετικό τρόπο, και το όφελος που παρέχει. Για το σκοπό αυτό θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε το YouTube ή κάποια άλλη υπηρεσία διανομής βίντεο που θα προωθήσει εσάς και την προσωπικό εμπορικό σήμα σας. Θα οδηγήσει επίσης την επισκεψιμότητα πίσω στο blog σας.
  • Δημιουργήστε τον κύκλο σας. Κάντε νέες επιχειρηματικές επαφές και να μείνετε σε επαφή μαζί τους. Οι περισσότεροι άνθρωποι με ισχυρές φίρμες από άποψη branding έχουν ισχυρούς φίλους. To Personal branding είναι για την προσέλκυση των ιδανικών φίλων και την προσέλκυση πελατών-στόχων και την οικοδόμηση μακροχρόνιων σχέσεων με αυτούς
  • Ισορροπήστε το προσωπικό σας στυλ με τα ρούχα που θα απευθύνονται σε εκείνους που προσπαθούν να εντυπωσιάσουν. Να είστε ο εαυτός σας και να κρατήσετε ένα casual ντύσιμο. Η γραβάτα έχει και το αντίθετο αποτέλεσμα στις δημόσιες σχέσεις.
  • Δώστε κάτι πίσω για δωρεάν! Δίνοντας το χρόνο σας, ή κάτι για δωρεάν ως δόλωμα για να κάνει τους ανθρώπους να σας θυμούνται και φυσικά να ενταχθούν λίστα σας. Η λίστα email σας είναι πολύτιμη.
  • Κάντε branding τον εαυτό σας σε απευθείας σύνδεση μέσω του προσωπικού blog σας! To χτίσιμο της προσωπική σας μάρκας, φίρμας ή ονόματος είναι ένα από τα μεγαλύτερα περιουσιακά στοιχεία της επιχείρησής σας. Βάλτε τόσο πολύ χρόνο και προσπάθεια σε αυτό, όπως κάνετε στο branding των προϊόντων σας. Στο τέλος, αν δεν μπορείτε να πουλήσετε τον εαυτό σας, θα το βρείτε σχεδόν αδύνατο να πωλήσετε το προϊόν σας. Γιατί το προϊόν είσαι εσύ!

Στρατηγική personal branding

Το Branding, στο σύνολό του, είναι απαραίτητο για κάθε σοβαρή επιχείρηση επειδή το εμπορικό σήμα της εταιρείας είναι αυτό που ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές της και την καθιστά μοναδική. Στη web 2.0 εποχή του σήμερα, είναι απαραίτητο για τους περισσότερους από εμάς να έχουν μια online παρουσία για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί. Ένα αποτελεσματικό Personal branding στο internet, όπως ακριβώς και το offline ομόλογό του, βοηθά να φέρει την ευαισθητοποίηση για την μοναδική προσφορά της επιχείρησής σας (Unique Selling Proposition), την μοναδική πρόταση πώλησης σας και οδηγεί τον πελάτη σε κίνηση και τις πωλήσεις σε άνοδο.

Ενώ το online branding προσφέρει τεράστιες ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις, προκειμένου το online branding να είναι αποτελεσματικό πρέπει κανείς να προσελκύσει και να κάνει τους πελάτες της να συμμετάσχουν. Αυτό δεν είναι εύκολο στο διαδίκτυο. Το Branding δεν είναι τόσο απλή υπόθεση όπως το να φτιάξω ένα blog και προσθέτοντας το λογότυπο της εταιρείας και το σύνθημά σας. Η στρατηγική branding σας θα πρέπει να είναι σε απευθείας σύνδεση με το εμπορικό σήμα σας και θα πρέπει να είναι αυτό αισθητό και εμφανές. Θα πρέπει να έχετε πλούσιο περιεχόμενο μέσα στο blog σας, μια σελίδα για σας, μια ηλεκτρονική υπογραφή και φωτογραφίες και προσωπικά λογότυπα των επιχειρήσεων σας ή του εαυτού σας. Μια ισχυρή εικόνα σε αρμονία θα κάνει τη διαφορά μεταξύ ενός πελάτη που αγοράζει από εσάς απευθείας ή φεύγει για τους ανταγωνιστές σας. Να θυμάστε, ότι το προϊόν είστε ΕΣΕΙΣ . Θα πρέπει να πωλήσετε τον εαυτό σας πρώτα και αυτό μπορεί να γίνει μόνο μέσα από το προσωπικό σας blog.

Αρχές και οφέλη personal branding

Εάν το ηλεκτρονικό μάρκετινγκ σας δημιουργία μια εικόνα στο μυαλό σας ότι που δεν είναι η δική σας ή αυτή που θέλετε, πιθανότατα έχετε προσπαθήσει να διαμορφώσετε την εικόνα σας με λάθος προσέγγισή ή με λάθος πρότυπα. Ίσως έχετε μια λανθασμένη εικόνα του εαυτού σας. Προσπαθήστε η εικόνα του εαυτού σας που βγάζετε προς τα έξω να είναι πρωτότυπη και να δώσει στους πελάτες τη σωστή εικόνα σας. Αναρωτηθείτε: 1. Πώς θα πρέπει να σας θυμούνται; 2. Ποια είναι τα θετικά για τον εαυτό σας ;

Οι βασικές αρχές του branding είναι να αποφασίσετε σχετικά με την εικόνα που θέλετε να απεικονίσετε για τον εαυτό σας προς τα έξω και τι μήνυμα θέλετε να επικοινωνήσετε. Περνάτε την εικόνα της επιτυχίας; Της έλξης; Είστε σίγουροι; Προσαρμόστε την εικόνα σας και το blog σας. Αν δεν έχετε ακόμα blog, ευκαιρία να δημιουργήσετε το δικό σας blog προσωπικής προβολής. Αφήστε την προσωπικότητά σας να λάμψει μέσα από την δημιουργία της δικής σας εικόνας. Ο σκοπός μιας μάρκας είναι να δημιουργήσει κάτι που θα κολλήσει στο μυαλό των ανθρώπων και να τους βοηθήσει να θυμούνται την επιχείρησή σας ή εσάς. Λάβετε υπόψη ότι εάν εκθέτουμε τον εαυτό μας σε χιλιάδες ανθρώπους μερικοί από αυτούς θα σας θυμούνται και κάποιοι όχι. Γιατί; Πώς μπορεί το branding να σας κάνει να σας θυμούνται ούτως ή άλλως; Αυτό είναι ολόκληρη θεωρία.

Οφέλη του Branding. Το προσωπικό εμπορικό σήμα σας πρέπει να δημιουργήσει μια θετική εικόνα στο μυαλό των καταναλωτών. Σε αντίθεση με ό,τι πιστεύουν οι περισσότεροι άνθρωποι, το branding δεν είναι απλά ένα λογότυπο. Στις επιχειρήσεις ο σκοπό σας, η εστίαση σας, και η εικόνα σας συνδυάζονται για να δημιουργήσουν το εμπορικό σήμα σας. Παρακάτω είναι μερικά πλεονεκτήματα του Branding:

  • Να σας θυμούνται. Είναι δύσκολο να θυμηθούμε μια εταιρεία με ένα γενικό όνομα ή ένα άτομο μετά από ένα μεγάλο χρονικό διάστημα. Μπορεί να μην είστε σε θέση να διακρίνετε την αποστολή τους και τα προσωπικά τους στοιχεία.
  • Μπορείτε να κερδίσετε την εμπιστοσύνη των πελατών εύκολα. Το γεγονός είναι ότι στο branding θέλουμε να δημιουργήσουμε στενούς δεσμούς με την ταυτότητα της μάρκας. Οι καταναλωτές δεν θέλουν μόνο ποιότητα, αλλά και προϊόντα που μπορούν να εμπιστευθούν. Έτσι η επιχείρησή σας θα πρέπει να έχει μια ταυτότητα που οι πελάτες σας μπορούν να προσκολληθούν. Εάν η εταιρεία σας προσφέρει κορυφαία προϊόντα και υπηρεσίες και έχει μια μεγάλη αναγνωρισιμότητα, οι άνθρωποι θα σας θυμούνται. Επιπλέον, συχνά θα σας προτείνουν σε φίλους και στην οικογένεια τους.
  • Θα γίνετε διάσημος. Θέλετε οι άνθρωποι που δεν έχουν κάνει επιχειρήσεις με σας να εξακολουθούν να γνωρίζουν ποιοι είστε και τι κάνετε; Αν βλέπουν τις διαφημίσεις σας σε διαφημιστικές πινακίδες, αν τις ακούνε στο ραδιόφωνο, τα βλέπουνε στην τηλεόραση, ή οποιοδήποτε άλλο μέσο, θα γνωρίζουν την ταυτότητα της μάρκας σας. Και όταν έρθει η ώρα που θα χρειαστούν το προϊόν ή την υπηρεσία σας, η εταιρεία σας θα είναι το πρώτο πράγμα που θα τους έρχεται στο μυαλό.
  • Μία εικόνα χίλιες λέξεις. Είμαστε μια πολυbrandική κοινωνία και η εικόνα είναι ο βασιλιάς. Οι άνθρωποι συνδέουν συνήθως τα εμπορικά σήματα με την ποιότητα και μπορεί να αγοράσουν μόνο από ορισμένα εμπορικά σήματα για το λόγο αυτό. Αν οι άνθρωποι θέλουν μόνο ένα εμπορικό σήμα ενός συγκεκριμένου προϊόντος, είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν υψηλότερη τιμή. Κάντε Branding τον εαυτό σας σωστά, έτσι θα μπορείτε να πουλήσετε τον εαυτό σας σε πιο υψηλή τιμή και η αντιληπτή αξία στα μάτια του πελάτη θα είναι ακόμη υψηλότερη από ό, τι άμα ήσασταν άγνωστοι. Για παράδειγμα, διαφορετική τιμή έχει ένα βιβλίο ενός best seller διάσημου συγγραφέα, όπως Paolo Cohelo από το βιβλίο ενός συγγραφέα άγνωστου.

To branding μπορεί να σας βγάλει πολλά λεφτά από το ίντερνετ.

Η εμπορική ταυτότητα είναι ο λόγος που θα κάνει έναν πελάτη να επιλέξει εσάς, αντί του ανταγωνισμού σας. Το επιτυχής εκ νέου branding περιλαμβάνει εξέλιξη, όχι επανάσταση. Θα πρέπει να έχει έναν θετικό αντίκτυπο στους υπάρχοντες πελάτες σας ότι νέο εμπορικό σήμα σας είναι μόνο μια νέα και βελτιωμένη έκδοση του παλιού σας. Είναι ζωτικής σημασίας να μην πάρετε πάρα πολύ ακραία την προσπάθεια του εκ νέου branding, διότι θα μπορούσατε να καταλήξετε να καταστρέψετε τη λεπτή ισορροπία των συναισθηματικών δεσμών και την αφοσίωση των πελατών προς τη φίρμα.